Skoroszyt to plik Excela. W skład skoroszytu (zeszytu) wchodzą arkusze. O samej budowie arkusza dowiesz się w kolejnych częściach kursu Excel w tym artykule. Poniżej główne elementy skoroszytu i programu Excel, z których będziesz korzystał:
Plik – Umożliwia wgląd w opcje Excela. Tutaj także zapisujemy plik i zmieniamy najważniejsze ustawiania aplikacji.
Wstążka (pasek zakładek) – Wyświetla wstążkę zakładek, w których korzystamy z funkcjonalności Excela.
Pole nazwy – Wyświetla adres bieżącej komórki.
Wstaw funkcję – Wyświetla wszystkie funkcje Excel do wyboru, które możemy wstawić.
Pasek Formuły – Pasek, w którym wprowadzamy formuły i funkcje w Excel.
Arkusze – Wybór arkuszy w lewym dolnym rogu ekranu.
Powiększenie – Umożliwia nam powiększenie lub pomniejszenia arkusza.
Najważniejszym elementem aplikacji jest wstążka z zakładkami. Zakładki w Excel nazwane są w odniesieniu do funkcjonalności, które możesz w nich znaleźć. Najważniejsze zakładki, które wyświetlają się zaraz po instalacji programu Excel to:
Narzędzia główne – W tej zakładce możemy formatować tekst i komórki Excela. Możemy także skorzystać z tzw. formatowania warunkowego, które poznasz w dalszej części kursu.
Wstawianie – Używamy tej zakładki przede wszystkim do wstawiania wykresów i tabel przestawnych. Obie te funkcjonalności poznasz w dalszej części kursu.
Układ strony – Zawiera funkcjonalności przydatne przy drukowaniu.
Formuły – Wyświetla widok wszystkich kategorii formuł, które możemy wybrać za pomocą kilku kliknięć.
Dane – Służy przede wszystkim do pobierania danych zewnętrznych. Opcja opisana w części kursu dla zaawansowanych.
Recenzja – Umożliwia przede wszystkim sprawdzenie poprawności językowej i wstawianie komentarzy.
Widok – Pokazuje opcje wyświetlania arkusza danych. Możemy tutaj ustawić m.in powiększenie.
Na zakończenie rozdziału przejrzyj dokładnie wstążkę z zakładkami. Sprawdź, jakie funkcjonalności zawiera. Z tych funkcjonalności będziesz korzystał w dalszej części kursu Excel.
Podobne przykłady podstaw Excela zamieszczam w dziale kurs excel. Jeśli masz pytania co do tego rozdziału, możesz zamieścić je na forum bez logowania.
W jaki sposób w Excel zmienić datę na pierwszy lub ostatni dzień miesiąca? W tym…
Średnia ważona w Excel - Jak ją obliczyć W tym przykładzie dowiesz się jak obliczyć…
Data i godzina w Excel - Jak ją szybko wstawić Jest wiele sposobów na wstawienie…
Dni robocze w Excel - Jak je obliczyć? Jeśli chcesz obliczyć dni robocze w Excel…
Kurs Excel - poziom podstawowy Kurs Excel od podstaw jest już opublikowany. Możesz z niego…
Jak w Excel zrobić pierwiastek inny niż drugiego stopnia Jeśli chcesz w Excel obliczyć pierwiastek…