Podstawowe elementy programu Excel – Skoroszyt

Opublikowane przez admin w dniu

1. Budowa skoroszytu Excel. Podstawowe elementy Excela.

Skoroszyt to plik Excela. W skład skoroszytu (zeszytu) wchodzą arkusze. O samej budowie arkusza dowiesz się w kolejnych częściach kursu Excel w tym artykule. Poniżej główne elementy skoroszytu i programu Excel, z których będziesz korzystał:

Plik – Umożliwia wgląd w opcje Excela. Tutaj także zapisujemy plik i zmieniamy najważniejsze ustawiania aplikacji.

Wstążka (pasek zakładek) – Wyświetla wstążkę zakładek, w których korzystamy z funkcjonalności Excela.

Pole nazwy – Wyświetla adres bieżącej komórki.

Wstaw funkcję – Wyświetla wszystkie funkcje Excel do wyboru, które możemy wstawić.

Pasek Formuły – Pasek, w którym wprowadzamy formuły i funkcje w Excel.

Arkusze – Wybór arkuszy w lewym dolnym rogu ekranu.

Powiększenie – Umożliwia nam powiększenie lub pomniejszenia arkusza.

 

Kurs Excel Podstawy - Skoroszyt

Kurs Excel Podstawy – Skoroszyt

2. Opis najważniejszych zakładek we wstążce programu Excel.

Najważniejszym elementem aplikacji jest wstążka z zakładkami. Zakładki w Excel nazwane są w odniesieniu do funkcjonalności, które możesz w nich znaleźć. Najważniejsze zakładki, które wyświetlają się zaraz po instalacji programu Excel to:

Narzędzia główne – W tej zakładce możemy formatować tekst i komórki Excela. Możemy także skorzystać z tzw. formatowania warunkowego, które poznasz w dalszej części kursu.

Wstawianie – Używamy tej zakładki przede wszystkim do wstawiania wykresów i tabel przestawnych. Obie te funkcjonalności poznasz w dalszej części kursu.

Układ strony – Zawiera funkcjonalności przydatne przy drukowaniu.

Formuły – Wyświetla widok wszystkich kategorii formuł, które możemy wybrać za pomocą kilku kliknięć.

Dane – Służy przede wszystkim do pobierania danych zewnętrznych. Opcja opisana w części kursu dla zaawansowanych.

Recenzja – Umożliwia przede wszystkim sprawdzenie poprawności językowej i wstawianie komentarzy.

Widok – Pokazuje opcje wyświetlania arkusza danych. Możemy tutaj ustawić m.in powiększenie.

Na zakończenie rozdziału przejrzyj dokładnie wstążkę z zakładkami. Sprawdź, jakie funkcjonalności zawiera. Z tych funkcjonalności będziesz korzystał w dalszej części kursu Excel.

Podobne przykłady podstaw Excela zamieszczam w dziale kurs excel. Jeśli masz pytania co do tego rozdziału, możesz zamieścić je na forum bez logowania.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this:
Inline
Inline