Podstawowe elementy programu Excel – Skoroszyt

1. Budowa skoroszytu Excel. Podstawowe elementy Excela.

Skoroszyt to plik Excela. W skład skoroszytu (zeszytu) wchodzą arkusze. O samej budowie arkusza dowiesz się w kolejnych częściach kursu Excel w tym artykule. Poniżej główne elementy skoroszytu i programu Excel, z których będziesz korzystał:

Plik – Umożliwia wgląd w opcje Excela. Tutaj także zapisujemy plik i zmieniamy najważniejsze ustawiania aplikacji.

Wstążka (pasek zakładek) – Wyświetla wstążkę zakładek, w których korzystamy z funkcjonalności Excela.

Pole nazwy – Wyświetla adres bieżącej komórki.

Wstaw funkcję – Wyświetla wszystkie funkcje Excel do wyboru, które możemy wstawić.

Pasek Formuły – Pasek, w którym wprowadzamy formuły i funkcje w Excel.

Arkusze – Wybór arkuszy w lewym dolnym rogu ekranu.

Powiększenie – Umożliwia nam powiększenie lub pomniejszenia arkusza.

 

Kurs Excel Podstawy - Skoroszyt
Kurs Excel Podstawy – Skoroszyt

2. Opis najważniejszych zakładek we wstążce programu Excel.

Najważniejszym elementem aplikacji jest wstążka z zakładkami. Zakładki w Excel nazwane są w odniesieniu do funkcjonalności, które możesz w nich znaleźć. Najważniejsze zakładki, które wyświetlają się zaraz po instalacji programu Excel to:

Narzędzia główne – W tej zakładce możemy formatować tekst i komórki Excela. Możemy także skorzystać z tzw. formatowania warunkowego, które poznasz w dalszej części kursu.

Wstawianie – Używamy tej zakładki przede wszystkim do wstawiania wykresów i tabel przestawnych. Obie te funkcjonalności poznasz w dalszej części kursu.

Układ strony – Zawiera funkcjonalności przydatne przy drukowaniu.

Formuły – Wyświetla widok wszystkich kategorii formuł, które możemy wybrać za pomocą kilku kliknięć.

Dane – Służy przede wszystkim do pobierania danych zewnętrznych. Opcja opisana w części kursu dla zaawansowanych.

Recenzja – Umożliwia przede wszystkim sprawdzenie poprawności językowej i wstawianie komentarzy.

Widok – Pokazuje opcje wyświetlania arkusza danych. Możemy tutaj ustawić m.in powiększenie.

Na zakończenie rozdziału przejrzyj dokładnie wstążkę z zakładkami. Sprawdź, jakie funkcjonalności zawiera. Z tych funkcjonalności będziesz korzystał w dalszej części kursu Excel.

Podobne przykłady podstaw Excela zamieszczam w dziale kurs excel. Jeśli masz pytania co do tego rozdziału, możesz zamieścić je na forum bez logowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: