Chcesz, by nie wszyscy mogli otworzyć Twój plik Excela, a dane były dostępne jedynie po wprowadzeniu hasła? Jest na to bardzo prosty sposób. Możesz zaszyfrować skoroszyt i tym samym ustawić w Excel hasło dostępu do pliku. W Excelu mamy co najmniej 5 metod ustawiania haseł zaczynając od hasła do poszczególnych arkuszy, a kończąc na hasłach do makr. Najprostszy sposób ustawienia hasła Excel wygląda następująco:
Teraz, gdy zamkniesz plik i będziesz chciał go ponownie otworzyć wyświetli się monit informujący o konieczności wprowadzenia hasła.
W jaki sposób usunąć wcześniej wprowadzone hasło ochrony skoroszytu w Excel? Jeśli postępowałeś zgodnie z powyższymi wskazówkami i ustawiłeś jedynie proste hasło na skoroszyt, wystarczy wejść w Plik w lewym górnym rogu ekranu. Następnie w zakładce Informacje kliknij Ochronę skoroszytu i wybierz opcję Szyfruj przy użyciu hasła. Skasuj obecne hasło, a następnie powtórz tą operację, gdy hasło trzeba ponowić. Ustawiłeś właśnie puste hasło skoroszytu. Monit przy otwieraniu pliku nie będzie się już pojawiał.
Podobne przykłady podstaw Excela zamieszczam w dziale kurs excel podstawy. Jeśli masz pytania co do tego rozdziału, możesz zamieścić je na forum bez logowania.
W jaki sposób w Excel zmienić datę na pierwszy lub ostatni dzień miesiąca? W tym…
Średnia ważona w Excel - Jak ją obliczyć W tym przykładzie dowiesz się jak obliczyć…
Data i godzina w Excel - Jak ją szybko wstawić Jest wiele sposobów na wstawienie…
Dni robocze w Excel - Jak je obliczyć? Jeśli chcesz obliczyć dni robocze w Excel…
Kurs Excel - poziom podstawowy Kurs Excel od podstaw jest już opublikowany. Możesz z niego…
Jak w Excel zrobić pierwiastek inny niż drugiego stopnia Jeśli chcesz w Excel obliczyć pierwiastek…