Z jakich elementów składa się arkusz Excela?

W poprzednim rozdziale poznaliśmy podstawowe elementy programu Excel. Najważniejszym elementem Excela, na którym będziemy pracować jest arkusz. Arkusz Excel składa się z:

  • Wierszy
  • Kolumn
  • Komórek
  • Zakresów

Arkusz to tablica o rozmiarze 2^20 wierszy (1048576 wierszy) oraz 2^14 kolumn (16384 kolumn). Na przecięciu kolumn i wierszy znajdują się komórki. Wiersze w Excel oznaczone są liczbami od 1 do 1048576, natomiast kolumny literami od A do XFD. Jak się już pewnie domyślasz, komórka która leży na przecięciu np wiersza 10 i kolumny F ma adres F10. Zakres jest natomiast zbiorem komórek. W arkuszu możemy zapisywać zarówno dane, jak i wzory nazywane w Excelu formułami.

Kurs Excel Podstawy – Budowa arkusza – kolumna, wiersz, zakres, komórka

W każdym nowym skoroszycie Excela znajduje się jeden pusty arkusz nazywany początkowo Arkusz1. Nazwę arkusza możemy zmienić klikając dwukrotnie na jego nazwę. Możemy także dodać w skoroszycie kolejne arkusze klikając przycisk (+) Nowy arkusz obok istniejącego już arkusza. Działania te możemy także wykonać klikając na istniejący arkusz Excela np Arkusz1 prawym przyciskiem myszy. Wyświetli nam się lista rozwijana, w której możemy m.in.:

  • dodać arkusz,
  • usunąć arkusz,
  • zmienić kolor arkusza,
  • ukryć arkusz,
  • odkryć arkusz wcześniej ukryty
Kurs Excel Podstawy – Arkusz Excel

Podobne przykłady podstaw Excela zamieszczam w dziale kurs excel podstawy. Jeśli masz pytania co do tego rozdziału, możesz zamieścić je na forum bez logowania. Poniżej plik Excela z załączonym przykładem.

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

Excel pierwszy i ostatni dzień miesiaca

W jaki sposób w Excel zmienić datę na pierwszy lub ostatni dzień miesiąca? W tym…

7 lat ago

Jak w Excel obliczyć średnią ważoną

Średnia ważona w Excel - Jak ją obliczyć W tym przykładzie dowiesz się jak obliczyć…

7 lat ago

Jak w Excel szybko wstawić bieżącą datę i godzinę?

Data i godzina w Excel - Jak ją szybko wstawić Jest wiele sposobów na wstawienie…

7 lat ago

Jak w Excel obliczyć dni robocze z uwzględnieniem świąt

Dni robocze w Excel - Jak je obliczyć? Jeśli chcesz obliczyć dni robocze w Excel…

7 lat ago

Kurs Excel Podstawowy już opublikowany

Kurs Excel - poziom podstawowy Kurs Excel od podstaw jest już opublikowany. Możesz z niego…

7 lat ago

Pierwiastek trzeciego stopnia w Excel

Jak w Excel zrobić pierwiastek inny niż drugiego stopnia Jeśli chcesz w Excel obliczyć pierwiastek…

7 lat ago