Ostatnio zaktualizowano: 16 stycznia, 2018 przez admin
1. Skróty klawiszowe Excel dla początkujących, które każdy powinien znać.
Do najważniejszych skrótów klawiszowych w Excel, które powinieneś się nauczyć na początek możemy zaliczyć:
Ctrl + S – Zapisuje bieżący plik Excela.
Ctrl + A – Zaznacza wszystkie komórki w arkuszu.
Ctrl + Spacja – Zaznacza całą kolumnę, w której obecnie się znajdujemy.
Ctrl + C – Kopiuje zawartość bieżącej komórki lub zaznaczonego zakresu komórek.
Ctrl + X – Wycina zawartość bieżącej komórki lub zaznaczonego zakresu komórek.
Ctrl + V – Wkleja wcześniej skopiowaną lub wyciętą zawartość.
Ctrl + Z – Cofa poprzednią operację wykonaną w arkuszu.
Ctrl + Y – Ponawia operację wykonaną w arkuszu.
Tab – Każdorazowe kliknięcie tabulatora przenosi nas do komórki sąsiadującej po prawej stronie.
Ctrl +F – Włącza okienko wyszukiwania
Ctrl + H – Włącza okienko wyszukiwania i zamiany. Jest powiązane z funkcjonalnością Excel Znajdź i zamień.
Ctrl + N – Otwiera nowy plik Excela w nowym oknie.
Ctrl + B – Pogrubia tekst w zaznaczonej komórce lub zakresie komórek
Ctrl + D i Ctrl + R – Odświeża formuły w arkuszu.
Ctrl + P – Otwiera ekran drukowania.
Ctrl + W – Zamyka bieżący plik Excela.
Ctrl + Enter – Jeśli wprowadzamy w komórce tekst, za pomocą tego skrótu możemy przejść do kolejnej linii. Jest to tzw. Enter w komórce Excel.
Alt + = – Wprowadza w arkuszu funkcję SUMA.
Ctrl + Shift + Strzałka w górę/dół/lewo/prawo – zaznacza cały obszar w górę/dół/lewo/prawo od komórki, w której jesteśmy.
Podobne przykłady podstaw Excela zamieszczam w dziale kurs excel podstawy. Jeśli masz pytania co do tego rozdziału, możesz zamieścić je na forum bez logowania. Poniżej plik Excela z załączonym przykładem.