Ostatnio zaktualizowano: 11 września, 2020 przez admin
1. Jak usunąć w Excel duplikaty?
W tej części kursu Excel dowiesz się w jaki sposób możesz łatwo usunąć w Excel duplikaty wierszy. Jedyne, co musisz zrobić to zaznaczyć tabelę, z której duplikaty chcesz usunąć. Następnie wejdź w zakładkę Dane nie zmieniając żadnych opcji. Na koniec kliknij ikonę Usuń duplikaty. Wyświetli się okno, w którym na początek nic nie zmieniamy i klikamy OK. Duplikaty w arkuszu zostały usunięte. Excel wyświetlił okno z informacją ile wierszy usunął i ile pozostało w tabeli.
Plik z przykładem załączony jest na końcu artykułu.
2. Jak w Excel usunąć rekordy zduplikowane w jednej kolumnie?
Możemy się także spotkać z inną sytuacją. Rekordy nie są zduplikowane, ale za to niektóre komórki w jednej kolumnie posiadają duplikaty. Tak jak poprzednio wchodzimy w zakładkę Dane. Zaznaczamy naszą tabelę danych. Klikamy ikonę Usuń duplikaty. Spośród kolumn zaznaczamy tylko tą, z której duplikaty chcemy usunąć. Jeśli dane są zduplikowane w jednej kolumnie, Excel zostawi tylko rekordy będące najwyżej w tabeli. Jeśli chcesz, żeby było inaczej, posortuj tabelę przed tą operacją.
Podobne przykłady podstaw Excela zamieszczam w dziale kurs excel podstawy. Jeśli masz pytania co do tego rozdziału, możesz zamieścić je na forum bez logowania. Poniżej plik Excela z załączonym przykładem.